Alltime Group julkaisee päivitetyn strategian ja tavoitteet strategiakaudelle 2025–2030. Yhtiön tavoitteena on kasvaa johtavaksi pohjoismaiseksi kiinteistöjen ja infran ylläpidon palveluyritykseksi, saavuttaa 500 miljoonan euron liikevaihto ja 10 %:n oikaistu liikevoitto. Tällä hetkellä Alltime toimii Suomessa ja Ruotsissa, ja kasvustrategiaan sisältyy maantieteellisen laajentumisen arviointi myös Norjaan ja Tanskaan.
Alltimen strategia perustuu jatkossakin neljään arvoon: ketteryys, luotettavuus, yhteistyö ja ammattitaito. Siihen sisältyy kolme keskeistä strategista tavoitetta, joilla on tunnistettu olevan suurin merkitys vision ja taloudellisten tavoitteiden saavuttamiseksi:
- Asiakastarpeen mukainen kumppani. Asiakkaat kokevat Alltimen palvelut ketteriksi, arvoa tuottaviksi ja heidän hankintamalleihinsa sopiviksi. Tämä tarkoittaa Alltimelle joustavan palveluvalikoiman ylläpitämistä, josta asiakas voi valita integroidun kokonaisratkaisun, monipalvelumallin tai yksittäisen palvelun.
- Onnistuminen yritysostoissa. Alltime on jo tehnyt 12 yritysostoa vuosina 2021-2025 ja voimakkaan orgaanisen kasvun ohella epäorgaaninen kasvu on jatkossakin tärkeää. Sen vuoksi oikeiden yritysostokohteiden tunnistaminen ja niiden tehokas integrointi osaksi yhtiön toimintaa ovat keskeisessä roolissa.
- Operatiivinen tehokkuus. Orgaanisen kasvun tukemiseksi ja kannattavuustavoitteiden saavuttamiseksi Alltime pyrkii tehostamaan toimintaansa ja resurssienkäyttöä, kehittämään entistä ketterämpää toimintamallia sekä hyödyntämään synergioita ja mittakaavaetuja.
Näitä strategisia tavoitteita edistetään neljän Menestyksen keinon kautta, joista kukin toimii työkaluna vähintään yhden strategisen tavoitteen saavuttamisessa. Ne ohjaavat resurssien kohdentamista ja määrittelevät osa-alueet, joiden kehittämiseen Alltime panostaa erityisesti:
- Voittavan kulttuurin rakentaminen arvojen juurruttamisen ja henkilöstön onnistumisen mahdollistamisen kautta.
- Tavoitteellinen ja ennakoiva tekeminen, joka pohjautuu alueellisen organisaatiorakenteeseen, virtaviivaisiin prosesseihin ja korkean vastuunottoon.
- Hyvinvoinnin edistäminen niin työntekijöillemme, asiakkaille ja yhteistyökumppaneille, ympäristölle kuin yhteisöille konkreettisin toimin.
- Älykkäiden ratkaisujen hyödyntäminen – digitalisaation, tekoälyn ja robotiikan omaksumisen nopeuttaminen tehokkuuden parantamiseksi ja uusien palveluiden kehittämiseksi.
”Päivitetty strategia on looginen jatkumo kasvutarinallemme. Olemme saavuttaneet noin 40 %:n keskimääräisen vuosittaisen kasvuvauhdin viimeisen kolmen vuoden aikana, ja tavoitteenamme on jatkaa vahvaa kasvua sekä orgaanisesti että yritysostojen kautta. Uskon, että strategiset valintamme asemoivat Alltimen hyötymään toimialaa koskettavista megatrendeistä, kuten vihreän siirtymän vauhdittumisesta, kyberturvallisuuden kasvavasta merkityksestä, ilmastonmuutoksen vaikutuksista kiinteistöihin sekä ulkoalueisiin sekä teknologisesta kehityksestä”, sanoo Juha Murtopuro, toimitusjohtaja, Alltime Group.
Edellisen strategiakauden aikana Alltimen liikevaihto on kasvanut 29 miljoonasta eurosta (2021) noin 100 miljoonaan euroon tasoon vuonna 2025.

Lisätietoja:
Antti Kalske, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Alltime Group
antti.kalske@alltime.fi
p. 0405691534
Alltime lyhyesti:
Alltimen visiona on kehittyä Pohjoismaiden johtavaksi rakennetun elinympäristön kunnossapitäjäksi. Me hoidamme ennakoivana ja välittävänä kumppanina kiinteistöpalvelut, puhtauspalvelut sekä infrastruktuurin kunnossapidon maalla ja vesillä. Noin 1 000 työntekijäämme Suomessa ja Ruotsissa helpottavat asiakkaidemme elämää ylläpitämällä sujuvia ja turvallisia elinympäristöjä. Alltime Groupin omistaa kotimainen pääomasijoitusyhtiö MB Rahastot yhdessä toimivan johdon kanssa.